Asiakaspalautus

ASIAKASPALAUTUKSET


Asiakkaalla on Kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Osa tuotteistamme postitetaan ilman myymäläpakkauksia joten luonnollisesti tällaisten tuotteiden ei tarvitse olla myymäläpakkauksissaan. Tuotteiden tulee olla kuitenkin käyttämättömiä. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa. Eli palautettavaa tuotetta ei voi ottaa käyttöön.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettavan summan määrä sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Taustakartonkien ja OUTLET -poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista vastaa kuitenkin asiakas. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle.

Taustakartonkien ja OUTLET-poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista kuitenkin vastaa asiakas.

Ennen asiakaspalautuksen tekemistä pyydämme huomioimaan alla mainitut asiat. Puutteellisia asiakaspalautuksia ei käsitellä. Vääristä asiakaspalautuksista / takuuvaihdoista perimme postitus- ja käsittelykulut.

Ilmoita palautuksesta etukäteen

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@digitarvike.fi. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilauksen viitenumero sekä palautettavat tuotteet.

Tilauksesta puuttuvat tai väärin toimitetut tuotteet


Jos tilauksesta puuttuu tuote varmista kuitista että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole ota meihin yhteys joko sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen, sivultamme löytyvän chat -palvelun kautta tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin jos olet saanut väärän tuotteen.

Rikkinäinen tuote


Joskus käy niin että tuote onkin valitettavasti jo valmiiksi rikki tai viallinen. Mikäli saamasi tuote on rikkinäinen ota meihin yhteyttä joko sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen, sivultamme löytyvän chat -palvelun kautta tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Saat ohjeet rikkinäisen tuotteen vaihtamisesta ehyeen.

Palautettava / vaihdettava tuote


Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait. Eli esimerkiksi pakkaus ja käyttöohjeet ja muut lehtiset tulee palauttaa myös. Pakkauksen tulee olla ehjä eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä. Esimerkiksi suotimen pinnan tulee olla täysin puhdas (katso valoa vasten). Tuote ei saa olla kostunut tai muutoin vioittunut. Emme voi myydä esimerkiksi avattua muistikortin pakkausta enää uutena tuotteena.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen. Näin saat tuotteen heti varattua sekä nopeammin toimitukseen.

OUTLET -poistotuotteet


OUTLET -poistotuotteiden palautuksesta veloitamme 10,00 euron postitus- ja käsittelykulut. Mikäli asiakas palauttaa samassa lähetyksessä normaalin valikoiman tuotteita ja OUTLET -poistotuotteita, veloitetaan palautuskulut myös tässä tapauksessa. Mikäli asiakas epähuomiossa palauttaa OUTLET -poistotuotteen veloitamme uudelleenlähetyksestä uudet toimituskulut valitun toimitustavan mukaan.

Tuotteen pakkaaminen


Palauta tuote mikäli mahdollista samassa paketissa tai kuoressa missä se tuli. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin miten se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä! Älä lähetä tuotetta suoraan alkuperäispakkauksessa vaan suojaa pakkaus kuljetusta varten! Mikäli palautuksen saavuttua alkuperäispakkauksessa on teippejä tai tarroja, jotka eivät siihen uutena kuulu, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.

Palautukseen tulee liittää aina mukaan viesti palautuksen syystä. Tämä myös siinäkin tapauksessa vaikka asiasta olisi esimerkiksi puhelimessa tai sähköpostitse keskusteltu. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilausnumero, tiedot palautettavista tuotteista, tiedot tilalle vaihdettavista tuotteista sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.

Palautuksen lähettäminen

Postitse saapunut lähetys:

Jätä lähetys postin tiskille ja pyydä asiakaspalautuksesta kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen postiin viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Postin asiakaspalautukset tulee lähettää meille halvimmalla mahdollisella postitustavalla, joka on alle 2 kg lähetyksissä asiakaspalautuskirje. Vain yli 2 kg lähetykset saa lähettää asiakaspalautuspakettina. Tämä tarkoittaa sitä että myös kevyet paketit tulee lähettää asiakaspalautuskirjeenä.

Palautus tulee lähettää asiakaspalautuksena osoitteeseen Digitarvike.fi, Asiakaspalautus 611285, Hallituskatu 24, 90100 OULU.

Smartpost pakettiautomaattiin saapunut lähetys:

Voit palauttaa lähetyksen postin toimipisteeseen ylläolevien ohjeiden mukaisesti tai voit toimittaa palautuslähetyksen samaan automaattiin mistä paketin noudit. Muista ottaa talteen automaatista saamasi asiakaspalautuskuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen postiin tai automaattiin viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Matkahuollon Lähellä -pakettina saapunut lähetys:

Toimita palautuslähetys siihen Matkahuollon noutopisteeseen, johon lähetys alun perin on toimitettu. Kirjoita lähetykseen palautusosoitteeksi Fotohovi Oy, Asiakaspalautus 9502936, Hallituskatu 24, 90100 Oulu. Kerro pakettia palauttaessasi virkailijalle kyseessä olevan asiakaspalautus. Muista pyytää palautuksesta kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksessa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen noutopisteeseen viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle. Taustakartonkien ja OUTLET-poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista kuitenkin vastaa asiakas.

Huomioithan että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa saattaa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon. Saat kuittauksen sähköpostiisi kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja palautus on käsittelyssä.

Rahojen palautus


Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Palautusta varten ilmoita palautuslähetyksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi! Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle maksukortille.

Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan hyvitämme tilauksen toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan. Jakopakettien lisäosuutta emme hyvitä. Myöskään postiennakkotilausten postiennakkomaksua ei hyvitetä. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä.

Maksusuoritus palautetaan pääsääntöisesti 14 vuorokauden kuluessa palautuslähetyksen saapumisesta. Yleensä nopeammin.

Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana vaan uudella lahjakortilla verkkokauppaan.

Jouston Lasku ja Osamaksupalveluiden infosivu: https://www.jousto.com/kuluttajalle/tuotepalautukset

Tuotteen vaihto toiseen


Tuote voidaan vaihtaa vain toiseen samanhintaiseen tuotteeseen. Mikäli tilalle vaihdettava tuote on halvempi tai kalliimpi suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen, jolloin saat vaihdettavan tuotteen heti varattua ja toimitukseen. Hyvitämme palautettavan tuotteen hinnan normaalisti.