Toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Ennen tilaamista tutustuthan tilaus- ja toimitusehtoihimme. Digitarvike.fi noudattaa Suomen kuluttajaviraston etäkauppaa koskevaa ohjeistusta. Emme myy etäkaupan sääntöjen mukaan alle 18 vuotiaille. Alle 18 vuotiaat saavat tilata ainoastaan huoltajansa suostumuksella.

Tilauksen minimiarvo on 10 euroa.

OSAMAKSU / RAHOITUS


Yli 500€ ostoksiin yksityisille asiakkaille tarjoamma edullista Santander rahoitusta. Katso lisää: https://www.digitarvike.fi/santander

Santanderin kautta voit hakea rahoituspäätöksen ennen tilauksen tekemistä. Jos päätös on positiivinen voit tilata maksimissaan sillä summalla mille rahoitus on haettu. 

Toinen vaihtoehto on ostorissa Paytrail maksuvaihtoehdon kautta löytyvä Collector, jolla rahoit max 5000€ ostoksen. Collectorin kautta saat myös korotonta maksuaikaa 30-60 päivää. Katso lisää: https://www.digitarvike.fi/collector

Collector lasku ja osamaksu (Paytrail)

Collector tarjoaa Paytrail maksuvalinnan alta löytyvän lasku / osamaksu -maksutavan. Palvelun hinta 2,95€. 

Tavaran toimittamisen jälkeen saat laskun seuraavan kuun lopussa. Riippuen ajankohdasta saat siis 30 - 60 pv korotonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit joko maksaa laskun tai voit muuttaa laskun osamaksuksi (laskun mukana tulee ohjeet).

Valitsemalla Collector Bank Lasku/Osamaksun kassalla, päätät itse kuinka paljon maksat minäkin kuukautena. Kuukausierän vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla. Voit myös milloin tahansa maksaa koko jäljellä olevan summan kerralla pois.

Tutustu tarkemmin Collectoriin.

LASKUMYYNTI ja LEASING

Osakeyhtiöille sekä valtio / kunnat / kaupungit / virastot voivat tilata meillä myös laskulla. Voit tehdä tilauksen ostoskorin kautta tai sähköpostilla. Meillä tarjota kauppaan myös edullinen Siemens Leasing. Katso lisää: https://www.digitarvike.fi/leasing

TILAAMINEN

Suosittelemme tilauksen jättämistä verkkokaupan tilauslomakkeella eli ostoskorin kautta. Mikäli tilauksen tekeminen verkkokaupasta ei jostain syystä onnistu voit ottaa meihin yhteyttä myös sähköpostitse tai puhelimitse asiakaspalvelun palveluaikoina.

Tilauksen tekemistä varten tarvitset sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron sillä toimitamme tilausvahvistuksen, mahdolliset maksutiedot sekä tilauksen toimitusvahvistuksen ja mahdollisen lähetyksen seurantanumeron sinulle sähköpostitse ja tekstiviestinä.

Verkkokauppa lähettää automaattisen tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli huomaat tiedoissa korjattavaa ota meihin yhteyttä puhelimellä tai sähköpostitse. 

TOIMITUSAIKA

Varastossa olevat tuotteet toimitamme pääsääntöisesti samana tai seuraavana arkipäivänä kun olemme saaneet tilauksen maksusuorituksen. Mikäli tilaus sisältää sekä varastossa olevia tuotteita että tilaustuotteita joilla on lyhyt toimitusaika (1-3 päivää), toimitetaan tilaus tällöin pääsääntöisesti sitten kun kaikki tuotteet ovat varastossa.

Tilaustuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme. 

Laskutilaukset toimitetaan pääsääntöisesti vasta sitten kun kaikki tilauksessa olevat tuotteet löytyvät varastosta. Laskutilausta ei voi jakaa useampaan lähetykseen. Mikäli haluat tilata sekä varastotuotteita että tilaustuotteita laskulla, tee näistä tuotteista erilliset tilaukset. Huomioithan erilliset ehdot laskulla tilaamiseen!

TOIMITUSTAVAT

Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti. Pidätämme oikeuden vaihtaa valittua toimitustapaa tilanteen niin vaatiessa. Joissakin tapauksissa voimme joutua vaihtamaan valittua toimitustapaa esimerkiksi tilatun tuotteen suuren koon tai painon vuoksi.

Toimitamme tilauksia vain manner-Suomeen.

Nouto postista

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko lähimpään postiin noudettavaksi tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (pois lukien litium akut ja paristot jotka toimitetaan aina pakettina). Postiennakko maksutavalla tilatut tilaukset toimitetaan lähimpään postiin lunastettavaksi. Paketti tulee noutaa postista saapumisviikon tai sitä seuraavan kahden täyden kalenteriviikon aikana. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa postista, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Noutamaton postiennakkolähetys on este tuleville postiennakkotilauksille.

Nouto SmartPost -pakettiautomaatista

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko asiakkaan valitsemaan Itellan Smartpost pakettiautomaattiin tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (pois lukien litium akut ja paristot jotka toimitetaan aina pakettina). Postiennakko maksutavalla tilatut tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemaan Itellan Smartpost pakettiautomaattiin lunastettavaksi. Paketti tulee noutaa automaatista viikon kuluessa paketin saapumisesta automaattiin. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Noutamaton postiennakkolähetys on este tuleville postiennakkotilauksille.

Postin jakopaketti

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti postin jakopakettina suoraan asiakkaan ilmoittamaan käyntiosoitteeseen. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo. 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo. 14 mennessä. Paketin jakaja ottaa yhteyttä puhelimitse sopiakseen toimitusajankohdasta. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdan sopimiseksi. Tästä syystä puhelinnumeron ilmoittaminen yhteystietojen yhteydessä on pakollinen tieto. Palveluun kuuluu yksi toimituskerta. Mikäli lähetystä ei jostain syystä voida jakaa sovittuna aikana, asiakas on vastuussa uuden toimituskerran aiheuttamista kustannuksista.

Nouto Matkahuollon toimipisteestä

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko asiakkaan valitsemaan Matkahuollon toimipisteeseen (Siwat, Valintatalot, Salet, Alepat, Matkahuollon toimipisteet) tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (pois lukien litium akut ja paristot jotka toimitetaan aina pakettina). Asiakas näkee tilauksen yhteydessä häntä lähimpänä olevat Matkahuollon toimipisteet, joista hän voi valita mieleisensä. Paketti tulee noutaa noutopisteestä ilmoitettujen noutoaikojen puitteissa. Mahdollisista säilytysmaksuista vastaa lähetyksen vastaanottaja mikäli lähetystä ei noudeta ajoissa. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Matkahuollon kautta ei voi tilata bussiennakolla (Matkahuollon postiennakko).

Nouto

Asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteet Oulusta aukioloaikojen puitteissa osoitteesta on Hallituskatu 24, 90100 Oulu. Aukioloajat löydät verkkokaupan yhteystiedoista. Ilmoitamme sähköpostitse kun tilaus on noudettavissa.

Valitessasi tilauksellesi toimitustavaksi noudon on maksuvaihtoehtoina etukäteen verkkomaksu Paytrail Oyj:n (ent. Suomen Verkkomaksut Oyj) kautta, luottokorttimaksu tai tilisiirto ennakkomaksu, tai korttimaksu noudon yhteydessä. Korttimaksuna noudon yhteydessä hyväksymme tavalliset pankkikortit (debitkortit), Mastercard, Visa ja Visa Electron kortit. Huomioithan että emme ota vastaan käteistä rahaa!


TOIMITUSKULUT

Tilauksen toimituskulut ovat kiinteät riippuen toimitustavasta. Postiennakko ja lasku maksutapoihin lisätään kiinteiden toimituskulujen lisäksi maksutapalisä.

Nouto postista: 6,90 euroa. Tilaus toimitetaan tuotteista riippuen joko kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai postipakettina lähimpään postin toimipisteeseen (Itella Economy 16)

Nouto Smartpost -pakettiautomaatista: 5,90 euroa. Tilaus toimitetaan tuotteista riippuen joko kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai postipakettina asiakkaan valitsemaan Smartpost -pakettiautomaattiin (Itella Smartpost)

Postin jakopaketti: 19,90 euroa. Tilaus toimitetaan suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (Itella Express Flex 21)

Matkahuollon Lähellä -paketti: 4,90 euroa. Tilaus toimitetaan tuotteista riippuen joko kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai Matkahuollon Lähellä pakettina asiakkaan valitsemaan matkahuollon toimipisteeseen. (Matkahuolto Lähellä paketti)

Matkahuolto jakopaketti: 19,90 euroa. Tilaus toimitetaan suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (Matkahuolto Jakopaketti)

Itellan postiennakkotilauksiin lisätään 5,00 euron maksutapalisä. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla. Matkahuollon kautta ei voi tilata postiennakolla (bussiennakolla).

Laskutilauksiin lisätään 5,00 euron maksutapalisä. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla.

Joihinkin suurikokoisiin tai hankalasti pakattaviin tuotteisiin tulee tuotteesta riippuen 5-20 euron toimituskululisä. Tämä on yleensä mainittu tuotetiedoissa. Mikäli maininta puuttuu, näkyy toimituskululisä ostoskorissa toimituskulujen loppusummassa. Esimerkiksi taustakartonki on tällainen tuote.

MAKSUTAVAT

Verkkopankki (Paytrail)

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle.

Korttimaksu (Paytrail)

Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

MobilePay

MobilePayllä voit maksaa verkkokaupoissa siten, että sinun ei tarvitse syöttää maksukortin tietoja. Tarvitset ainoastaan MobilePay -sovelluksen puhelimeesi.

Valitse maksutavaksi MobilePay, kirjoita avautuvaan kenttään puhelinnumerosi ja hyväksy maksu MobilePayssä puhelimellasi. Aktivoi verkkomaksaminen MobilePayssä ennen ensimmäistä ostosta!

MobilePayn normaalit käyttörajat eivät ole voimassa verkkokaupoissa. Voit siis tehdä ostoksia maksukorttisi käyttörajojen mukaisesti.

Tilisiirto

Tilauksen voi myös maksaa ennakkoon perinteisesti laskussa olevalla viitenumerolla. Maksussa on ehdottomasti käytettävä annettua viitenumeroa sille varatussa viitenumero –kentässä, jotta maksusuoritus ohjautuu oikealle tilaukselle verkkokauppajärjestelmässämme. Ilman viitenumeroa tai viitenumero virheellisesti viestikenttään syötettynä maksutapahtuma ei kohdistu järjestelmäämme millekään tilaukselle, joten tilausta ei voida toimittaa normaalien toimitusaikojen puitteissa. Virheellisesti suoritettuja viitteettömiä maksuja tarkistetaan kerran kuukaudessa.

Tilaus toimitetaan heti, kun viitemaksusuoritus näkyy tilillämme kokonaisuudessaan. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, peruuntuu tilaus automaattisesti. Tuotteita pidetään varattuna 3 päivää tilauksesta joten maksuaikaa on 3 päivää. Tilimme on Osuuspankissa, joten muista pankeista kuin Osuuspankista maksettaessa huomioithan mahdollisen 1-3 päivän pankkiviiveen.

Postiennakko

Tilaus voidaan toimittaa Itellan kautta myös postiennakolla, jolloin tilaus postitetaan normaalien toimitusaikojen puitteissa lähimpään postitoimipaikkaan lunastettavaksi. Tilaus maksetaan joko postiin tai Smartpost pakettiautomaattiin lähetystä noudettaessa. Postiennakkotilaukseen lisätään aina maksutapalisä 5,00 euroa toimituskuluihin. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla.

Korttimaksu noudettaessa

Noudettaessa tilauksen maksuvaihtoehtoina on etukäteen verkkopankkimaksu Paytrail Oyj:n (ent. Suomen Verkkomaksut Oyj) kautta, luottokorttimaksu tai ennakkomaksu, tai korttimaksu noudon yhteydessä yleisimmillä maksukorteilla. Huomioithan että emme ota vastaan käteistä rahaa!

Lasku

Tilauksen maksaminen jälkikäteen laskulla on maksuvaihtoehtona ainoastaan Suomessa toimiville vakavaraisille osakeyhtiöille sekä kouluille ja valtion virastoille. Laskutilauksiin lisätään aina 5,00 euron maksutapalisä toimituskuluihin. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla. Tarkistamme osakeyhtiöiltä luottoluokituksen joka perustuu virallisiin tilinpäätöstietoihin. Mikäli tilinpäätöstietoja ei jostain syystä löydy tai hyväksyttävää luottoluokitusta ei saada ei tilausta toimiteta laskua vastaan (esimerkiksi uudet yritykset joiden ensimmäinen tilikausi ei ole vielä päättynyt tai tilinpäätöstietoja ei ole toimitettu viranomaisille).

Käytämme laskutuksessa pääsääntöisesti verkkolaskutusta. Ilmoittamalla verkkolaskutustiedot tilauksen yhteydessä tilaus laskutetaan verkkolaskuna. Tarvittavia tietoja ovat vastaanottajan verkkolaskuosoite (ovt-tunnus), y-tunnus, verkkolaskujen välittäjäoperaattori ja välittäjän tunnus. Mikäli verkkolaskutus ei ole mahdollista niin lasku toimitetaan pdf-tiedostona tilauksen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Emme toimita laskuja kirjepostitse.

Yksityishenkilö, toiminimi, yksityinen elinkeinoharjoittaja, avoin yhtiö tai kommandiittiyhtiö ei voi tilata laskua vastaan vaan tällaiset tilaukset peruuntuvat automaattisesti. Maksuvaihtoehtoina on verkkomaksu, luottokorttimaksu, tilisiirto tai postiennakko.

Maksuaika 7 päivää netto.

Kuluttajasuojan oikeudet eivät luonnollisesti koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin ollessa kyseessä palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista jos sitä ei ole vielä toimitettu. Nopeimmin voit peruuttaa tilauksen vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla tilauksen peruutuksesta. Muista säilyttää viestiketju vastatessasi tilausvahvistukseen. Mikäli maksusuoritus on maksettu verkkomaksuna Paytrail Oyj:n kautta tai ennakkomaksuna tilisiirrolla ilmoita peruutusviestissä myös tilinumerosi maksun palautusta varten. Luottokorttimaksussa palautamme jo veloitetun summan takaisin samalle maksukortille jolla maksu on alun perin maksettu. Peruutusilmoituksen voit tehdä myös puhelimitse asiakaspalvelun palveluaikoina.

Mikäli tilaus on jo lähetetty, lähetys tulee palauttaa asiakaspalautusohjeiden mukaisesti.

ASIAKASPALAUTUKSET

Asiakkaalla on Kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Osa tuotteistamme postitetaan ilman myymäläpakkauksia joten luonnollisesti tällaisten tuotteiden ei tarvitse olla myymäläpakkauksissaan. Tuotteiden tulee olla kuitenkin käyttämättömiä. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa. Eli palautettavaa tuotetta ei voi ottaa käyttöön.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Taustakartonkien ja OUTLET -poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista vastaa kuitenkin asiakas. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle.

Taustakartonkien ja OUTLET -poistotuotteiden palautuksessa palautuskustannuksista kuitenkin vastaa asiakas.

Ennen asiakaspalautuksen tekemistä pyydämme huomioimaan alla mainitut asiat. Puutteellisia asiakaspalautuksia ei käsitellä. Vääristä asiakaspalautuksista / takuuvaihdoista perimme postitus- ja käsittelykulut.

Ilmoita palautuksesta etukäteen.

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@digitarvike.fi. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilauksen viitenumero sekä palautettavat tuotteet.


Tilauksesta puuttuvat tai väärintoimitetut tuotteet

Jos tilauksesta puuttuu tuote varmista kuitista että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole ota meihin yhteys joko sähköpostitse vastaamalla  tilausvahvistukseen, sivultamme löytyvän chat -palveun kautta tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin jos olet saanut väärän tuotteen.


Rikkinäinen tuote

Joskus käy niin että tuote onkin valitettavasti jo valmiiksi rikki tai viallinen. Mikäli saamasi tuote on rikkinäinen ota meihin yhteyttä joko sähköpostitse vastaamalla  tilausvahvistukseen, sivultamme löytyvän chat -palveun kautta tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Saat ohjeet rikkinäisen tuotteen vaihtamisesta ehjään.


Palautettava / vaihdettava tuote

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait. Eli esimerkiksi  pakkaus ja käyttöohjeet ja muut lehtiset tulee palauttaa myös. Pakkauksen tulee olla ehjä eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä. Esimerkiksi suotimen pinnan tulee olla täysin puhdas (katso valoa vasten). Tuote ei saa olla kostunut tai muutoin vioittunut. Emme voi myydä esimerkiksi avattua muistikortin pakkausta enää uutena tuotteena.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen. Näin saat tuotteen heti varattua sekä nopeammin toimitukseen.


OUTLET-poistotuotteet

OUTLET -poistotuotteiden palautuksesta veloitamme 10,00 euron postitus- ja käsittelykulut. Mikäli asiakas palauttaa samassa lähetyksessä normaalin valikoiman tuotteita ja OUTLET -poistotuotteita, veloitetaan palautuskulut myös tässä tapauksessa. Mikäli asiakas epähuomiossa palauttaa OUTLET -poistotuotteen veloitamme uudelleenlähetyksestä uudet toimituskulut valitun toimitustavan mukaan.


Palautuksen pakkaaminen

Palauta tuote mikäli mahdollista samassa paketissa tai kuoressa missä se tuli. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin miten se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä! Älä lähetä tuotetta suoraan alkuperäispakkauksessa vaan suojaa pakkaus kuljetusta varten! Mikäli palautuksen saavuttua alkuperäispakkauksessa on teippejä tai tarroja, jotka eivät siihen uutena kuulu, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.

Palautukseen tulee liittää aina mukaan viesti palautuksen syystä. Tämä myös siinäkin tapauksessa vaikka asiasta olisi esimerkiksi puhelimessa tai sähköpostitse keskusteltu. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilausnumero, tiedot palautettavista tuotteista, tiedot tilalle vaihdettavista tuotteista sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.


Palautuksen lähettäminen

Postitse saapunut lähetys: Jätä lähetys postin tiskille ja pyydä asiakaspalautuksesta kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen postiin viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Asiakaspalautukset tulee lähettää meille Itellan välityksellä halvimmalla mahdollisella postitustavalla, joka on alle 2 kg lähetyksissä asiakaspalautuskirje. Vain yli 2 kg lähetykset saa lähettää asiakaspalautuspakettina. Tämä tarkoittaa sitä että myös kevyet paketit tulee lähettää asiakaspalautuskirjeenä.

Palautus tulee lähettää asiakaspalautuksena osoitteeseen Digitarvike.fi, Asiakaspalautus 611285, Hallituskatu 24, 90100 OULU.

Smartpost pakettiautomaattiin saapunut lähetys: Voit palauttaa lähetyksen postin toimipisteeseen ylläolevien ohjeiden mukaisesti tai voit myös toimittaa palautuslähetyksen samaan automaattiin mistä paketin noudit. Muista ottaa talteen automaatista saamasi asiakaspalautuskuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen postiin tai automaattiin viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Matkahuollon Lähellä -pakettina saapunut lähetys: Toimita palautuslähetys siihen Matkahuollon noutopisteeseen, johon lähetys alun perin on toimitettu. Kirjoita lähetykseen palautusosoitteeksi Digitarvike.fi, Asiakaspalautus 9502936, Hallituskatu 24, 90100 OULU. Kerro pakettia palauttaessasi virkailijalle kyseessä olevan asiakaspalautus. Muista pyytää palautuksesta kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksessa hyvittää palautusta. Huolehdi että jätät palautuslähetyksen noutopisteeseen viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle. Taustakartonkien palautuksessa palautuskustannuksista kuitenkin vastaa asiakas.

Huomioithan että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon. Saat kuittauksen sähköpostiisi kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja palautus on käsittelyssä.


Rahojen palautus

Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Palautusta varten ilmoita palautuslähetyksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi! Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle maksukortille.

Paytrailin kautta maksetut tilauksien palaututtettava summa maksetaan takaisin Paytrailin kautta.

Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta. Suosittelemme kuitenkin tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen, jolloin saat vaihdettavan tuotteen heti varattua ja nopeammin toimitukseen.

Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan hyvitämme tilauksen toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan. Jakopakettien lisäosuutta emme hyvitä. Myöskään postiennakkotilausten postiennakkomaksua ei hyvitetä. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä.

Maksusuoritus palautetaan pääsääntöisesti 14 vuorokauden kuluessa palautuslähetyksen saapumisesta. Yleensä nopeammin. 

Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana vaan uudella lahjakortilla verkkokauppaan.

Collector laskun ja osamaksun palautus hoidetaan yhdessä Collectorin asiakaspalvelun kanssa.


TAKUU

Tuotteiden takuu on pääsääntöisesti ilmoitettu tuotteen tiedoissa. Yleensä takuu on 12 kuukautta, poikkeuksena:

  • Akut 6 kuukautta.
  • Benro 24 kuukautta
  • Canon tuotteet 12 kuukautta ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Canon alkuperäisakut 6 kuukautta.
  • Lowepro 24 kuukautta
  • Manfrotto 24 kuukautta
  • Nikon objektiivit ja järjestelmäkamerat 24 kuukautta, muut tuotteet 12 kuukautta. Nikon alkuperäisakut 6 kuukautta.
  • Nissin 24 kuukautta
  • Samyang objektiivit 36 kuukautta, muut tuotteet 12 kuukautta.
  • Sigma: objektiivit 60 kuukautta, muut tuotteet 12 kuukautta.
  • Sirui 72 kuukautta
  • Tamrac 24 kuukautta
  • Tamron 12+48 kuukautta, 48 kuukauden jatkotakuu edellyttää rekisteröitymistä, lue lisää tuotesivulta.
  • Tokina 24 kuukautta

Canon ja Nikon tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa JAS-tekniikka. www.jastekniikka.fi

Lowepro, Nissin, Samyang, Sandisk, Sirui, Tamron tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa Focus Nordic. www.focusnordic.fi

Benro, Hoya, Sigma, Tamrac, Tokina tuotteiden takuuhuollosta ja -vaihdosta vastaa Valokuvaustukku Foka. www.foka.fi

Manfrotto tuotteiden takuuhuollosta- ja vaihdosta vastaa Tura Scandinavia

Muiden tuotteiden takuuasioissa ota suoraan meihin yhteyttä. Ennen palautusta ota meihin yhteyttä, älä palauta tuotetta ellet ole varma sen toimimattomuudesta. Usein lisälaitteen toimimattomuus saattaa johtua itse käytettävästä laitteesta. Laite voi olla rikki tai vaatia tietyn asetuksen. Esim. infrapunalaukaisimen toiminta vaatii usein IR-ohjauksen päällekytkemisen kamerasta. Väärästä takuupalautuksesta perimme postitus- ja käsittelykulut.


HINNAT

Kaikki verkkokaupassa esillä olevat hinnat sisältävät kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.


TUOTETIEDOT

Tiedot tuotteista pyritään esittämään mahdollisimman todenmukaisesti ja seikkaperäisesti. Digitarvike ei kuitenkaan vastaa valmistajan ilmoittamien teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman eri ilmoitusta. Kaikki oikeudet pidätetään.


REKLAMAATIOT

Asiakkaan on ilmoitettava virheestä asiakaspalveluumme viipymättä. Mikäli huomaat pakkauksessa mahdollisia kuljetuksessa tulleita ulkoisia vaurioita, tulee tästä ilmoittaa toimitusta noudettaessa joko Postiin tai Matkahuoltoon riippuen valitusta toimitustavasta ja pyydettävä kirjaus havaitusta vauriosta. Katso tarkemmin kohdasta asiakaspalautukset.

Mikäli reklamaatiotilanteessa kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakas voi nostaa Digitarvike.fi:tä vastaan kanteen Oulun käräjäoikeudessa.


YRITYSMYYNTI

Kuluttajasuojan oikeudet eivät luonnollisesti koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin ollessa kyseessä palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.


ASIAKASTIEDOT

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Asiakastietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tietoja (mm. tilaajan IP) voidaan kuitenkin luovuttaa poliisille mahdollisten väärinkäytösten selvittämisessä. Rekisteriseloste.